آخرین اخبار
کد مطلب: 80080
?? هزار فلسطيني آخرين نماز جمعه ماه رمضان را در مسجدالاقصي ادا کردند/ ? شهيد و ?? زخمي در کرانه‌باختري
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 944

 

 

به گزارش سلام لردگان- رژيم اشغالگر قدس روز پنجشنبه و روز جمعه، قدس شريف را به دليل تشديد تدابير امنيتي به پادگان نظامي تبديل کرد و نيروهاي ويژه اين رژيم در تمامي مناطق شهر مستقر شدند.

پايگاه خبري «عرب 48» و خبرگزاري آناتولي نيز گزارش کردند: 30 هزار فلسطيني روز جمعه نماز را در مسجدالاقصي به جا آوردند اما هزاران جوان مجبور شدند آخرين نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در خيابان‌هاي نزديک به بخش قديمي قدس (قدس شرقي)‌ به جا بياورند زيرا پليس اسرائيل آنان را از ورود به مسجد الاقصي منع کرد.

مسئول اداره اوقاف اسلامي در قدس وابسته به وزارت اوقاف اردن در اين خصوص گفت: فقط 30 هزار فلسطيني توانستند نماز جمعه را در مسجد الاقصي به جا بياورند در حالي که سال گذشته اين آمار 400 هزار نفر بود.

اين مسئول فلسطيني همچنين اعلام کرد که به دليل تدابير سرسختانه رژيم صهيونيستي براي مهار جمعيت، صحن‌هاي مختلف مسجد خالي از نمازگزار بود.

رژيم صهيونيستي پنجشنبه‌شب که فلسطينيان آن را شب قدر ميدانستند و مراسم خاص آن را اجرا کردند، نيز مانع ورود هزاران نمازگزاران به مسجدالاقصي شد و روز جمعه نيز مانع از ورود مردان زير 50 سال به مسجد براي اداي نماز جمعه شد.

در عين حال، بر اساس گزارشهاي خبري در فلسطين، درگيريهايي در مناطق مختلف کرانه باختري پس از نماز جمعه ميان فلسطينيان و ارتش رژيم صهيونيستي رخ داد.

3 شهيد و 70 مجروح در کرانه باختري / آتش زدن پاسگاه پليس رژيم‌صهيونيستي

همچنين روز جمعه در پي درگيري مردم خشمگين کرانه باختري با سربازان ارتش صهيونيستي، و در پي گشودن آتش به روي مردم، سه نفر شهيد و بيش از 70 نفر مجروح شدند. شهدا، دو تن در منطقه «نابلس» و يک تن ديگر در منطقه « الخليل» به شهادت رسيدند.

از صبح روز جمعه درگيري بين مردم کرانه باختري و ارتش صهيونيستي شدت بيشتري يافت به طوري که پيش از ظهر جمعه، يک پاسگاه پليس در شهر بيت‌المقدس به آتش کشيده شد.

پنجشنبه شب نيز کرانه باختري شاهد درگيري و تظاهرات گسترده در اعلام حمايت از غزه و محکوميت جنايات رژيم صهيونيستي بود.

 

 

وانطلقت التظاهرة من مخيم الامعري للاجئين في رام الله باتجاه حاجز قلنديا الذي يفصل المدينة عن القدس احتجاجا على الهجوم الإسرائيلي المتواصل منذ 18 يوما على قطاع غزة.

انتهاي پيام/

خبرگزاري فارس

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس